silhouette_tpe
RSS Feed

Experiència al Japó

Aprofitant el cap d’any xino vam volar cap al Japó per veure el Ricard i l’Asako, fer una mica de turisme i anar a skiar!
Un vol de 3 hores i mitja i ja estem a Tokyo!
Ens va venir a buscar a l’estació de Shinjuku l’Asako ja que en Ricard estava treballant (l’estufeta és perquè feia molt de fred a Tokyo! vam enganxar la setmana més freda de tot l’hivern).
I vam sortir a passejar per Japó a veure què trobavem…

Passejant per Tokyo

tokyo_metro_map

A part de la immensitat de la ciutat (amb infinitat de línies de metro!) i ple de japonesos per tot arreu, el què més ens va cridar l’atenció va ser el gran ordre que tenen dins el propi caos. També és una ciutat molt neta, amb àrees concretes per a fumadors al mig del carrer.

Com a curiositats: botigues de 6 o 7 pisos dedicades només a electrònica o a còmics, per remenar i triar tant com es vulgui. La gent és tant treballadora que es va adormint pels llocs (els seients calentons del metro són un bon lloc per fer una dormideta). I pel què vam poder comprovar, els japonesos són molt, molt servicials i cordials, vagis on vagis sempre rebràs una bona reverència.

La resta, us en podeu fer una idea amb les fotografies ;)

Menjar al Japó! Quin vici!

Als japonesos els encanta el menjar, les guies turístiques es basen en les especialitats culinàries de cada regió o simplement són rutes culinàries. Nosaltres no ens vam quedar curts i vam fer un bon recorregut: teppanyaki de carn en un pis 51, restaurant amb especialitats d’Okinawa i ramen de tota mena. Per soprenent que pugui semblar no vam menjar sushi en tota la setmana!

Tsukiji – Mercat del peix

D’algún lloc ha de sortir tot el peix que es menja a Tokyo, oi? Tot surt de Tsukiji, el mercat central a Tokyo (rollo Mercabarna), que és un dels més grans dels món. Cal matinar (arribar allà a les 07:00) per poder veure com preparen el peix per distribuir-lo per tot Japó. La subasta del peix té lloc a les 05:00 del matí però aquesta part ens la vam saltar. És típic acabar la visita esmorzant peix en un dels restaurants del mercat, però nosaltres vam preferir el cafè amb llet.

Coses que només es veuen al Japó

Aquí no cal cap comentari. Hi ha coses que només es veuen al Japó…

Excursió a Hakone

hakone_catPer ecapar una mica de l’ambient urbanita, vam fer una escapada de Tokyo. Hakone vindria a ser una mena de Núria però amb dimensions més grans. El circuit va ser complet: vam agafar transport de tota mena (bus, tren, una espècie de cremallera, telefèric i barco pirata!). L’especialitat de la zona, al ser volcànica, són les aigües termals o els onsens (i uns ous negres mig podrits). Els hotels tenen piscines adaptades on et pots relaxar amb aigua ben calenta al costat mateix de la neu. De dia, fent tot el recorregut, ens va caure una bona nevada, per això les fotos han quedat tant maques!

Excursió a Kamakura

kamakura_catI seguint amb la dinàmica de fer el guiri, què millor que anar a visitar temples i budes gegants a uns poblets de la costa japonesa, Kamakura i voltants. Són curiosos els rituals que tenen en cada temple per adorar als seus déus i perquè no et perdis, hi ha instruccions i tot de com fer-ho.
I perquè no es quedi ningu amb gana, a cada poble o área turística tenen el seu propi souvenir que no és res més que menjar! Acostumen a ser pastetes o galetes, amb formes i colors vairats.

Cap de setmana a Tegendai

De tots és coneguda l’afició (o addicció) de l’Albert per la neu i l’esquí, així que no vam poder estar-nos de fer una visita a les muntanyes i fer unes quantes pistes. Gràcies al Ricard i l’Asako, vam poder anar fins a Tengendai Kogen, a la regió de Yamagata. El lloc era petitó, però vam disfrutar d’uns paissatges impressionants, amb sol, vent, fred i neu. I res millor per acabar la jornada que un bon sopar típic de la regió i uns banys calents enmig de la neu. Que us fa enveja…?!

3 Comments

Quants records!

Si encara hi sou, aneu al mont Fuji, que nevat deu estar preciós!

• Ves que vinc!!! m’encanta Japó i tant d’ordre no sé si el pare ho podrà resistir. Esteu molt monos amb els kimonos. Petonets

• Osti tu, pero si sembla com si us ho haguessiu passat be i tot! :)