silhouette_tpe
RSS Feed

Vacancetes a Tailàndia

Tocava renovar el visat de l’Anna i per tant sortir de Taiwan. Després de demanar les vacances, evaluar on era millor fer el visat i on no havia de ploure gaire (a l’estiu és època de pluges a molts països del sud-est asiàtic), vam decidir anar cap a Tailàndia.

El viatge el vam preparar bàsicament el cap de setmana abans de marxar amb els consells d’amics tailandesos de l’Anna, de gent que ja hi havia estat i consultant sobretot TravelFish (una molt bona web per diversos països del sud-est asiàtic) i el Wikitravel.

Tailàndia és un país molt fàcil per viatjar i molt segur, amb el què podiem improvitzar sobre la marxa. A més a més, amb la recent crisi dels camises vermelles (Big Picture 1,2,3) a Bangkok no esperàvem topar amb gaires turistes.

4 hores de vol amb Air Asia i ja erem a Bangkok! Val a dir que des de Taipei és prou fàcil moure’s per Àsia.

Bangkok

A Bangkok ens esperaven la Huali i la Mo. La Huali és una ex-companya de classe de l’Anna a Taipei i la Mo és una amiga de la Huali. Van ser les nostres guies locals a Bangkok i gràcies a elles vam poder disfrutar molt de la ciutat.

Bangkok, amb uns 11 milions de persones és una de les grans “jungles de ciment” del sud-est asiàtic juntament amb Kuala Lumpur (Malàsia) i Jakarta (Indonèsia). Bangkok és amb diferència la més amigable d’aquestes ciutats.

Per netejar el centre de Bangkok i posar pau després dels camises vermelles es va engegar una campanya “Together we can”. La campanya ha continuat i es pot veure per tota la ciutat (i també a la resta del país).

El tema que més uneix als tailandesos és la família reial. Hi ha una autèntica veneració pel rei i la seva família amb fotografies per tot arreu. No es pot fer cap broma o ofensa al rei ja que pots acabar a la presó fàcilment.

Actualment hi ha molts rumors sobre el delicat estat de salut del rei. L’únic fill del rei no sembla tenir cap mena de suport popular i tots s’estimarien més que una de les filles fos la reina (tot i que això és impossible).

A Bangkok vam fer tot el que calia fer: renovar el visat, visitar temples, mercats nocturns i mercats flotants (Amphawa), Kaosan Road, fer un vestit a mida en un sastre indi, sortir una mica de festa i menjar pels descosits (hi ha un apartat sobre el menjar més endavant).

Aquí teniu un recull de fotos:

Ayutthaya

Vam agafar el tren per anar cap al nord fins a Ayutthaya (TravelFish) a veure temples i budes. Vam topar-nos amb una mena de festa major i ens hi vam apuntar.

Sukhothai

A mig camí de Chiang Mai (que no vam arribar-hi) hi ha Sukhothai. Més temples i més budes, però a Sukhothai estan en un parc tancat i sembla una mica Port Aventura en alguns moments.

Ko Maak

Després de Sukhothai voliem anar a la platja… però no sabiem on anar. Dubtàvem entre Ko Tao (amb bon temps garantit però ple de submarinistes i una mica massificat) o Ko Maak (una illa desconeguda i buida però on tindriem quasi segur pluja monzònica). Al final vam arriscar-nos a anar cap a Ko Maak.

Un autobús nocturn de 7 hores + un autobús de bon matí de 5 hores i ja erem a Trat per agafar el barco cap a Ko Maak. No teníem reserva però al mateix barco vam poder-ho resoldre ja que ens vam un americà que treballava a Holiday Beach Resort. De fet, al ser una illa poc turística i en temporada baixa (època de pluges) no hi havia gairebé ningú en tota l’illa! … buscàvem tranquil.litat i quasi que ens vam passar. Tota la població de Ko Maak (uns 450 habitants) es podria posar dins una avió tipus 747

Menjar

Un dels esports nacionals a Tailàndia és menjar. Bon menjar, barat i una mica picant! Les guies ens van portar a un parell de restaurants interessants aprop de Bangkok.

Transport

Per moure’ns amunt i avall vam agafar tota mena de transports. Aquí en teniu les fotos i alguns videos.

8 Comments

Guapetons!! ja veig que, com sempre, us ho heu passat molt bé!!envejaaaaaaa

Una cosa, les fotos no les puc veure…

Petonets!

• Sembla que l’Internet Explorer no acaba de funcionar bé per les fotos.
    Feu servir un altre navegador (els altres funcionen tots!) i també he posat uns links a les fotos al Picasa

• Eiii!!! que grande el Baan Lotus!!! que grande!! i la iaia aquella psicòpata! jajaja…! Quines fotos! quins records! hi haurem de tornar tots 4 per acabar de veure el país!, no¿?.. Heu fet molt bé a no anar a Kho Tao! Té molt bona pinta Kho Mak!.. i que diver es anar en bici per Sukhothai.:-P
    si més endavant voleu anar al Vietnam, reserve-ho, pq potser hi ens apuntem, ja fa temps que l’empaito hehe.

records
    titi’s

• great pictures, so exotic and beautiful!! you’ve made me jealous :(

:))

• Collons, com ho feu per estar tot lo dia menjant i no fer panxa

Felicitats Anna per el teu sant, encara que de S…………….

• Albert! Puedo ver las fotos en picasa!

• ole, ¿os encantó mi tierra? Q envidia! fuisteis muxos lugares donde yo mismo no los conozco. habeis de subir más fotos ¿no? quiero verlas. como me extraño mi tierra, gracías por vuetra visita! peton

• Sakki, la próxima vez tú nos haces de guía ;)