silhouette_tpe
RSS Feed

Escapada a Malàsia

Coincidint amb la Setmana Santa de la majoria de països catòlics, a Taiwan també va ser festiu el dia 5 d’abril, però per motius ben diferents (pel Tomb Sweeping Day). Aprofitant l’ocasió, ens vam agafar un dia més de festa pel nostre compte i vam fer una escapada a Borneo, una illa peculiar del sud-est asiàtic que pertany a 3 estats diferents: Malàsia, Indonèsia i Brunei.

La destinació la vam escollir una mica a l’atzar. Hem descobert una companyia aèria “low cost” que vindria a ser el RyanAir o el Vueling en versió asiàtica: AirAsia. Amb la condició sine qua non de sortir des de Taipei vam acabar aterrant a Kota Kinabalu (Malàsia).  Però nosaltres ens vam escapar de la ciutat  per anar a un petit paradís.

viatge_compA pocs quilòmetres de KK (amb el que ens va costar aprendre’ns el nom, resulta que els locals li diuen “KK”, pronunciat “key key”), vam trobar el nostre propi ressort. No direm on es troba exactament perquè no s’ompli de turistes i perdi el seu encant, però si teniu previst un viatge cap a terres malaies, us explicarem el secret encantats. Només direm que, des d’un petit poble rural, costaner, on sembla que no hi passi el temps, vam agafar una barca que en menys de deu minuts ens va deixar en aquest racó de món. Yan, el propietari, un noi jove d’uns trenta i pico anys, havia comprat la platja i amb l’ajuda de la gent del poble ha construït quatre bungalows i un espai obert per poder decansar tot mirant el mar.

… teníem el paradís per nosaltres solets! (la primera nit vam ser els únics clients i la segona nit es va afegir una noia que treballava en un ressort turístic prop d’allà)

En definitiva, un lloc ideal per descansar, per llevar-te i només veure el mar (a diferència de Taipei!), i descobrir amb les ulleres el fons marí. I com qualsevol altre lloc costaner, vam tenir la companyia de meduses, tant gegants com petites, que la gent del poble assaboreja en sopes, i d’un sol espetarregant que tot i posar-nos crema ens va acabar deixant les esquenes ben vermelles.

Una imatge val més que 1000 paraules, així que us deixem una galeria de fotos per fer una mica d’enveja :)

Si teniu problemes per veure la galeria, podeu anar al Picasa directament

Una curiositat de disparitat cultural és que als taiwanesos, o més aviat a les noies asiàtiques en general, no els agrada gens prendre el sol. A la mínima que surt el sol, es tapen amb barrets i fins i tot paraigües. A diferència dels occidentals que ens posem a prendre el sol com a gambes, a elles els agrada tenir un color blanc, pàlid, com nosaltres (a l’hivern). Em va costar trobar un crema solar que no portés components “blanquejadors” per la pell!!

Kota Kinabalu en si no té gaire atractiu turístic ni cultural, més aviat promou unes illes paradisíaques que hi ha just al davant, amb platges de sorra blanca, aigua transparent i fons marí amb peixos i coralls de tots colors. Ara bé, comparat amb el lloc on vam anar nosaltres tot plegat vindria a ser una munió de turistes que van de l’hotel de cinc estrelles a les platges. Nosaltres vam passar també una nit a un hotel de 5 estrelles… :). Els hotels són “barats” (uns 80€ la nit) i de fet ens van pujar de categoria d’habitació ja que quan vam arribar no tenien la nostra preparada.

Varem donar quatre voltes per la ciutat, on el principal encant és el “Filipino Market”. Aquí teniu una altra galeria de fotos.

Si teniu problemes per veure la galeria, podeu anar al Picasa directament

I cap a Taipei de tornada!

5 Comments

Grande webet i Ana.
    Ja us preguntarem per on cau aixo! :)

• Tanta bellesa no fa només una mica d’enveja, sinó molta; sobre tot, si la part gràfica va acompanyada d’un text literari informatiu i simpàtic.

• Impresionante! Sin palabras…

• Collons, que boniques les fotos

trovo a faltar la foto que estàs penjada je je je je

• very good in promoting Malaysia, should propose to government to award u :) thank you.