silhouette_tpe
RSS Feed

Per feina: New Delhi

Com ja vau veure per la temàtica de la festa del Weyia, aquest any Índia està en el mapa d’ADB. Tot i que tenim un equip local a Mumbai em van demanar de donar un cop de mà per organitzar les demostracions a la fira Convergence India a New Delhi. Vaig anar-hi amb 3 companys de feina de Taipei i allà ens vam trobar amb l’equip de l’Índia i una persona de Suïssa.

firabooth

No us donaré la pallisa amb temes de feina, sinó que us explicaré sobre la primera impressió d’un viatge a l’Índia (en modalitat de negocis).

D’entrada el vol Tapei-New Delhi són unes 6 hores. Des d’Alemanya o Polònia es triga més o menys el mateix temps. L’Índia és un dels pocs països del món que té una diferència horària amb 30 minuts, l’India Standard Time (IST) està 2 hores i 30 minuts per endavant de Taipei.
worldmap
Des de fa un parell d’anys s’està promocionant l’Índia com una destinació turística amb la campanya Incredible India. L’any 2010 és especial a New Delhi perquè a l’octubre s’hi celebraran els Commonwealth Games, una mena de jocs olímpics pels països de la Commonwealth.
incredible
Abans d’anar cap allà dues o tres persones de l’oficina m’havien explicat sobre tots els “perills” de l’Índia. A l’aterrar la primera impressió és realment de molta calor, massificació i caos. A New Delhi hi viuen 16 milions de persones, i a tota l’Índia 1.2 bilions. El trajecte entre l’aeroport i l’hotel (amb un conductor de l’hotel) impressiona força, sobretot per la manera de conduir. El més curiós és que tothom ens va dir que Mumbai era molt més caòtic i massificat…

conductor

A l’anar-hi per feina cal assegurar que no hi haurà problemes amb el menjar o l’aigua i per això ens vam allotjar al Taj Palace, un dels hotels més luxosos de la ciutat (tot i que l’aigua de l’aixeta tampoc és recomenable per estòmacs no acostumats). De fet, acaben de donar el premi a 2 restaurants i a un bar de l’hotel com els millors de la ciutat.

food

Vam tenir sort i el diumenge un company de Tapei (Marek) i jo ens vam poder escapar a veure el Taj Majal, a unes 4 hores de cotxe de New Delhi. És una excursió força esgotadora però ens va permetre fer el turista, veure l’Índia fora d’una gran ciutat i topar-nos amb vaques (animal sagrat a l’Índia) als llocs més inesperats. En el Taj Majal un guia ens va il·lustrar sobre la història, les simetries i els canvis de color del marbre segons la llum del sol. Fent cua per entrar vam xerrar amb un grup d’afganesos… les primeres persones d’Afghanistan amb qui he xerrat mai a la vida.

El que més m’agrada d’un viatge una mica llarg de feina (6 dies) és que hi ha temps de poder entrar en contacte una mica amb la cultura local, pel simple fet de comunicar-te amb la gent, llegir el diari o veure els canals de TV (encara que no els puguis entendre). Us destaco un parell de coses que em van cridar l’atenció.

• El llenguatge corporal té forces particularitats, especialment en la manera de dir “si”, “no” o “potser” amb el cap. Observeu com el noi aquest diu “si” amb un moviment de cap únic. Nota: el video no és meu.
  • Podeu veure un tutorial complet sobre la gestualitat dels indis en aquest video:

• L’altre particularitat és el tema dels casaments, que molt sovint encara funcionen amb un acord entre els pares i no com a fruit d’una relació de parella tal i com entenem en la cultura occidental. D’entrada, al diari del diumenge hi ha una secció d’anuncis (de diverses pàgines) per “Matrimonials”. Si feu click a la imatge anireu a una web de matrimonis:
  • matrimonials

També al diari vaig trobar una notícia sobre un home indi, Wilbur Sargunaraj, que s’ha fet famós al YouTube amb una cançó (i un videoclip) a favor del “Love Marriage”.

… i em vaig quedar amb les ganes d’anar a un cine a veure una peli de Bolywood.

3 Comments

Ei Albert! Quin gran post! Espero que estigueu gaudint tant com nosaltres gaudim llegint-vos!

Una abraçada guapos! :)

• Merci pel comentari! Així ens animem a seguir posant cosetes :) Una abraçada!

• Albert: Veig que la part turística potser ha quedat una mica curta; però ho has compensat amb la informació cultural. Endavant!